Az utóbbi időben sokat hallani a médiában az etikus hacker kifejezést, ezért mi is kicsit utánajártunk informatikai partnerünknél a Futurionnál, hogy hogyan is működik ez a valóságban. Az adatbiztonság és adatkezelési folyamatok kiemelt szempontnak számítanak fejlesztéseink során, ezért, valamint a téma aktualitása miatt is érdemes kicsit foglalkoznunk a jelenséggel.
A Kóstolom projektben is mint sok más informatikai termék esetében a felszín alatt van az érték és az igazán értékes adatokat a „back end” rejti. Az adatbázis, amit kialakítottunk az utóbbi évben, a piacon egyedülálló, valamint a folyamatosan bővülő felhasználóink száma az igazi érték. A jelenlegi megjelenés csak egy pillanatnyi képe a munkánknak, de ezt folyamatosan formáljuk és alakítjuk a felhasználói igényeknek megfelelően, informatikai partnercégünk a Futurion segítségével. Mivel az adatbiztonág és adatvédelem kardinális és kényes kérdés az utóbbi időben, ezért erről többet kell beszélnünk. Windisch Károllyal és Juhász Csabával egyeztettünk a Futurionnál.
Neked mi a szereped a Kóstolom projektben és mennyire érzed magadénak a nagyvállalati informatikai projektek mellett a borturisztikai témát?
Károly: Jelenleg a Kóstolom vezető fejlesztője vagyok. Eredetileg az első prototípus kifejlesztését vittem végig, amiből kinőtt a mostani Kóstolom. A borturisztikát úgy érzem magaménak, hogy én is résztvevője vagyok. Barátnőmmel rendszeresen járjuk a magyar borvidékeket, és kóstolunk jó borokat. Ezek kapcsán ismerem mind a borászatok, mind a „borturisták” igényeit, ami segít a fejlesztésben. Informatikai szemszögből nézve, a Kóstolom is nagyvállalati informatikai projekt, úgy terveztük meg, és úgy fejlesztettük le, hogy megfeleljen bármelyik nagyvállalat igényeinek is.
Csaba, Üzemeltetés Vezető: Nagyon örülök annak, hogy egy ilyen kezdeményezés részese lehetek, és igyekszem a tapasztalatommal kiegészíteni a projekt csapat kompetenciáit. Sokat tanulok abból, hogy egy olyan számomra is fontos terület, mint a borturizmus, milyen problémákkal küzd, ezeket hogyan lehetne megoldani, milyen akadályok merülnek fel, és hogy hogyan képes az IT megoldásokat szolgáltatni ezekre. A közösségi hálózatok, a mobil alkalmazások mind olyan technikák, amik bevetésével bármelyik piaci terület profitálhat és új alapokra helyezheti a felhasználókkal való interakcióit.
Hiszek abban, hogy ez a jövőbe mutató irány, és örülök neki, hogy a Futurion úttörő szerepet vállal a borturizmus területén ezzel a projekttel.
Nemrég megjelent egy cikk a Futurionról és Kóstolomról a Forbes magazinban. Mi a véleményed arról, hogy a Futurion borturisztikai témában is egyre ismertebb, hiszen nem ez a cég fő profilja?
Károly: Ahogy a mottó is szól: „Közös nevezőnk a bor.” Mindannyian szeretjük a jó borokat, és szeretnék segíteni borászat, borturizmus fejlődését. De mivel mi informatikusok vagyunk, nem a borászatban tudunk ehhez értéket hozzátenni, hanem a saját szakmánkban. Ezt a célt (is) szolgálja a Kóstolom.
Csaba: Mivel magamat is az amatőr borfanatikusok közé sorolom, így nagy örömömre szolgál, hogy ezen a területen is vannak erős kompetenciáink.